poniedziałek, 20 października 2014

Krzesełka dwa.

Magiczna liczba czterdzieści i cztery stuknęła mi podczas intensywnych prac ogrodniczych w sobotę. Ponieważ na Podhalu jesień już się kończy, przedłożyłam porządki ogródkowe ponad własne urodziny. Nie mniej jednak udało mi się wieczorem poświętować przy zamówionej pizzy i podczas seansu w kinie.


Serce rośnie, bo oto następny dobry film polski. Tomasz Kot stworzył Religę, którego pamiętam - charakterystyczne zgarbienie, mimika twarzy, nieodłączny papieros. Film, który został zrobiony w skromnych warunkach jako żywo przedstawiających ówczesne czasy, robi z widzem to co film powinien zrobić: smuci, rozwesela, trzyma w napięciu, pozostawia w głowie pytania, na które samemu trzeba odpowiedzieć i nie pozwala opaść napięciu przez cały czas trwania projekcji. Do tego odpowiednia muzyka i nawet nie spostrzegamy się, że historia dobiega końca. Ten film dowodzi, ze mimo innej macierzy niż Hollywood można zrobić dobre kino i u nas :)


Pozdrawiam poniedziałkowo :)

19 komentarzy:

  1. No cóż pokolenie PRLowskich tłuków, co prawda miernych i tępych ale za to "po linii" odchodzi powoli w niepamięć.
    Ale filmu jeszcze nie widziałem niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odchodzi tez w niepamięć niechlujstwo i bylejakoś :)

      Usuń
    2. A propos ... wszystkiego najlepszego.
      w sumie to gdyby chodziło o kogoś innego rzucił bym znanym tekstem Lindy ;-)

      Usuń
  2. Pozwolisz, że film pominę: Sto lat ! Sto lat! Wszystkiego dobrego, Gwiezdna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Filmu jeszcze nie widzialam, zyczenia skladam krzeselkowe, najlepszego zyczac;););)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiedziałam ,że kogoś mi te przygarbione plecy przypominają tylko nie mogłam załapać kogo. Dzięki za meila.

    OdpowiedzUsuń
  5. Krzesełka :) Serdeczne życzenia, zdrówka, siły i nieustającej radości! Miłości i przyjaznych ludzi wokół. A jak przyjdą smutki, to niech szybko przeminą :)
    Uściski Gwiezdna!
    O.

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę późno, ale oktawy nie przekroczyłem , tak Więc , życzę Ci wszystkiego co dobre, piękne i szlachetne niech Cię spotka <3
    Dalej nas zadowalaj Swoimi wpisami :), oby wena Cię nie opuszczała.....
    Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  7. Spełnienia i wielu powodów do usmiechu:)

    ja tez jestem z roku '70:)
    ana

    OdpowiedzUsuń
  8. Sto lat, sto lat. :))
    Film z chęcią zobaczę, ale pewnie dopiero na płycie.
    akasza2

    OdpowiedzUsuń